הדברים שכל נגר חייב לדעת לפני בחירת מחסן עצים לאספקה שוטפת

מחסן עצים הוא הכתובת הבלעדית של הנגר להסדרת חומרי הגלם שלו. אם גם אתה מעוניין לדעת כיצד לבחור את מחסן העצים שיספק לך את התצרוכת הקבועה, מומלץ להכיר כמה עובדות על הדרך בה עובדת תעשיית העץ. ראשית כל, אין כמעט מנסרות בישראל. רוב העץ ממחסני עצים מיובא מבתי חרושת מובילים בערבות אפריקה, שם מנסרים ישירות את הגזעים האיכותיים והחזקים ביותר בעולם. שנית, היותו של מחסן העץ שלכם יבואן אינה מספיקה לכשעצמה. מחסן עצים שמצטיין בעבודתו חייב להכיר על בוריין את שיטות השימור לשימוש עתידי במוצרי העץ: אימפרגנציה, שימון ושימור העצים במקומות מבודדים מאקלים והשפעות חוץ. שלישית, על המחסן לספק את העץ בדרכים שיוזילו לכם עלויות מבלי לפגוע באיכותו, למשל מפירוקי מבני עץ מן העבר.

הכרת שיטות שימור עץ באופן יסודי

הכרות מעמיקה עם שיטות לשימור עץ היא אבן-הראשה של כל מחסן עצים. מחסן עצים שמוביל בתחומי הפיכת העץ לשימושי בתעשיות, אימפרגנציה, שימון ושימוש בחומרים מחזקים היא הבסיס לידע הנדרש בטיפול בחומרי הגלם היקרים. שנית, על המחסן להכיר שיטות אחסון מתקדמות, להשתמש במכולות ובמחסנים עם דפנות מבודדות אקלים, ובכך, לאפשר אספקת עץ איכותית גם אם הוא שוכב בעמדות המכירה במחסן זמן רב.

אספקת עץ בדרכים ייחודיות המוזילות מחירים

ניתן לספק את העץ במגוון דרכים. הדרך הבסיסית והמוכרת לרוב הנגרים היא פלטות. התמחור נקבע על פי אורך ורוחב הפלטה, וכמובן המשקל שלה שהוא פועל יוצא של העובי, ביחס ישר. במילים אחרות, יש מחיר פתיחה שנקבע על פי רמת היוקרה של העץ ומשם הוא עולה באופן לינארי כפונקציה של הגודל והכמות המבוקשת בגרמים. קיימות דרכים להוזיל עלויות ביחס לשיטה זו. הראשונה היא לספק לכם גזעים פרוסים. במקום לספק את הפלטות, מספקים את הגזע המקורי כשהוא פרוס, ללא עבודות החלקה להפיכתו לפלטה. הדרך השנייה היא למכור לכם פלטה אבל לא מקורית, אלא יד שנייה מפירוקים של גגות, משטחי ריקוד וכד'. בדרכים אלו אתם רוכשים תצרוכת של מחסן עצים במחיר מוזל ונהנים מאיכות שאינה נופלת כמעט בכלום מזו של פלטה חדשה ומקורית.