כך מומלץ לבחור פלטות עץ לתעשיית הריהוט

פלטות עץ הן חומרי הגלם הבסיסיים המשמשים כל נגר או מפעל רהיטים. מפלטות עץ מכינים בסיסים פנימיים של ספות, תחתיות של ארונות ומזנונים, ועם פלטות עבות במיוחד ניתן לספק פתרונות גם לתעשיית הבימות. כיצד מומלץ לבחור פלטות עץ תוך ידיעה שהמוצר שבחרתם אינו רק משמש לייעוד שאתם מכוונים אליו, אלא מובטח כמוצר איכותי, עמיד ושיש תמורה למחיר עבורו בפועל?

בחירת מחסן העצים – המפתח לרכישה נכונה של הפלטות

הכל מתחיל והכל נגמר בבחירת מחסן העצים ממנו יוצאות הפלטות. מחסן עצים שעובד עם מנסרות ממקומות שונים בארץ ובעולם, יודע לטפל בעץ מיובא, לשמור אותו ולספק אותו תקין, חזק ויציב גם אם הוא נמכר מספר רב של ימים מאז היבוא – הוא המחסן אשר כל תעשיין צריך לשאוף לעבוד עמו. לכן, אל תסתפק רק במציאת העץ שביקשתם. תתעניינו, תשאלו מאיפה העצים מגיעים, מי הן המנסרות עמן הנהלת המחסן עובדת, וכיצד היא דואגת לשימור השוטף תוך מניעת פגיעת חום, קור ורטיבות, כולל רטיבות שנגרמת מלחות.

הכרת סוגי העץ הנדרשים לפלטות

ברור שפלטת עץ לתעשיית המידוף הקל אינה כמו פלטת העץ לבניית המדף הכבד, ואלו אפילו לא מתקרבים בעוצמה שלהם לפלטות המשמשות כבסיסים לספות וכורסאות, וכמובן בניית בימות. פלטות עץ משמשות לכל מיני מטרות, חלקן לא מצריכות את העצים החזקים ביותר ועל כן ניתן לחסוך כמה שקלים ולספק ללקוח את המוצר שהוא הזמין, בתנאי הנשיאה הנכונים (במשקל). כמובן שבתחומים רגישים שמעורב בהם מגע ישיר של גוף האדם, עמידה על משטח, ישיבה על רהיט ישיבה וכד' אין להסתפק במאום פרט לעץ החזק ביותר להשלמת המשימה, תוך ידיעה שמדובר על פלטות עץ לנשיאה. כמובן שבתחום העצים שניתן להניח בחוץ (למשל לשם בניית ריהוט גן) חשוב לבחור בדגמים ייעודיים לרטיבות, שאינם מתבלים או נחלשים כתוצאה ממנה.

רכישה מפירוקים – חיסכון וגם איכות

מהם פירוקים? גג עץ שהיה מחובר לצריח כנסייה על ברגים ונותק עם מברגות ופטישונים, בימות לשעבר שפורקו ולוטשו מחדש וכד'. העצים הללו נקראים בשפה עממית "עצי יד שניה" (או  יותר משנייה) כי נעשה בהם שימוש. אבל טכניקות שחזור העץ כמו חדש לא נחשבות יקרות בשל התקדמות הטכנולוגיה ולכן יש לכם הזדמנות לרכוש מוצר איכותי כמו חדש, שכל ההבדל בינו לבין האחרים שנעשה בו שימוש. התוצאה: מחיר טוב למוצר טוב.