מדרגות מעץ להשלמת בניית בית דו קומתי – הכירו את אפשרויות הבחירה המובילות

אין ספק כי מדרגות מעץ חשובות עבור כל מי שבונה מבנה דו קומתי. מדוע מעץ? משום שזהו חומר 100% תקני ובניגוד לאחרים מאד קל לצבוע אותו ולשנות את תוואי העיצוב שלו בהתאם. מה אתם צריכים לדעת על בחירת מדרגות מעץ? במאמר זה נציג פרמטרים שונים אשר ילוו בדוגמאות של דגמים נפוצים של תשתית זו. קריאה מהנה!

אופן הפריסה של המדרגות

אופן הפריסה עשוי להיות ספירלי, בו הנקודה התחתונה בקומה 0 שווה לנקודה העליונה בקומה 1 מבחינת מיקום ועל כן נדרשת ספירלה שתעגל את המדרגות עד כדי יצירת השוויון הזה. בדרך זו יש להתקין עמוד עזר ולסובב את המדרגות מסביבו כדי להגיע בדיוק לקודה הנדרשת בקומה הגבוהה יותר. אפשרות אחרת היא לרכוש מדרגות לינאריות. מדרגות אלו פרוסות בקו אלכסוני פלס, כשהנקודה העליונה  פנימית ביחס לנקודה התחתונה. בדרך כלל, אך לא תמיד, מדרגות מעץ בעלות צורה לינארית הן גם מרחפות: לא ניתן לראות את הבסיס שלהן מרחוק והן נראות כמו באוויר.

סגנון הצביעה של המדרגות

מדרגות מעץ ניתן לצבוע בשלל דרכים או להשאיר את צבע העץ המקורי. במקרה זה, תקבלו בחשבונית מידע עם סוגה העץ המדויק שממנו עשוי הגרם כדי שתוכלו להצטייד בצבע לחידוש עתידי. במידה ובחרתם בצבע מלאכותי שמשנה את גוון העץ, תקבלו מידע על הפחית שלו כדי שתוכלו ביום מן הימים לרכוש אותה ולחדש את הגוון. סגנון הצביעה קל מאד לבחירה באמצעות הדמיית מחשב של מחסן עצים המתמחה בייצור מדרגות מעץ.

מרקם העיצוב של המדרגות

מרקם העיצוב עשוי להיות חלק, מגורען, פסיפס, מט או מבריק. חשוב לבחור במה שלדעתכם יתאים ביותר למבנה אותו אתם בונים. בכך, אתם מבטיחים להסדיר מדרגות מעץ שלא רק שהגוון שלהן מייצר ציפייה חיובית אלא גם הדרך בה העיצוב מגובש בפועל. למשל בבית בו כל התשתיות הן מט ואתם בוחרים מדרגות מבריקות זה לא ישיג את המטרה כמו שימוש במדרגות שהן בעצמן מט ועל כן צפויות לספק מענה מלא לסביבה הדקורטיבית הפנימית של המבנה. מרקם העיצוב בשילוב הצבע הנכון יובילו לעיצוב מושלם של המבנה הבנוי עם מדרגות מעץ מתאימות.

woodsliced6
woodsliced8
woodsliced7