רכישה מקצועית של פלטות עץ – כך תעשו את זה נכון

במאמר שלפניכם נספק מספר פרטים שמומלץ מאד לדעת על רכישה מקצועית של פלטות עץ. חלק מהמידע כאן יתרכז באיכותה של הפלטה וכיצד ניתן להעריך אותה. חלק אחר שלו יתרכז, בהנחה שאם אתם יודעים לזהות איכות, כיצד ניתן לזהות עסקאות במחירים מעולים ולהבטיח שלא מדובר בירידה באיכות. קוראי מאמר זה יספקו לעצמם גם ידע תיאורטי בקביעת טיב הפלטה וגם ידע צרכני ברכישה יותר משתלמת מהממוצע. קריאה מהנה!

הכל מתחיל ממחסן עצים מקצועי המייבא את הפלטות ממיטב מנסרות העולם

למי שלא יודע, ישראל היא לא מדינה בעלת אוריינטציה של כריתת עצים וייצורם, מהטעם הפשוט שלא גדלים כאן הרבה סוגים שלהם. מיטב התצרוכת העולמית נמצאת באפריקה, ובשל כך, שם נמצאות מיטב המנסרות שמייצרות את העצים לייבוא למדינות העולם. פלטות עץ ממחסן שמייבא ממנסרות באפריקה ובארה"ב הן פלטות שניתן לזהות בהן איכויות, אבל גם המחסן עצמו כאן בישראל צריך לבצע פעולות להבטחתן: אימפרגנציה, שימון ושימור במקומות מבודדי-אקלים.

הפלטה החדשה – המוצר המובחר והיקר ביותר

מי שרוכש פלטות עץ חדשות מהניילונים, שיוצרו באפריקה ובארה"ב לאחר כריתת העצים, או בישראל, כשהמחסן ייבא את הגזע ישירות, מבטיח את האיכות הטובה ביותר של המוצר המיועד לבנייה: פלטות חדשות, ללא רקב או בלאי מסוג אחר ובעלות הגוון המקורי שלהן ללא התקלפות, לעתים כולל ביקועים שחורים. ברם יש לזה מחיר כלכלי מאד יקר, וניתן להימנע ממנו על ידי הורדה זוטרה מאד של האיכות, ברוב המקרים זו לא נחשבת להורדה משום סוג.

פלטת הפירוקים – מסלול האיכות להוזלת מחירים

מהי פלטת פירוק? פלטת עץ שהייתה פעם בשימוש על גג כנסייה, רחבת ריקודים או רהיטים מפורקים. פלטות עץ אלו מסופקות כשהן יד שנייה ומעלה אמנם, אבל עברו שיפוץ מסיבי, מילוי חורים מחדש, שימון ואימפרגנציה מחודשים וחיזוק. בשל השימוש שכבר נעשה במוצרים, המחיר יורד משמעותית בהשוואה לדגם חדש מאותו סוג, מה שמאפשר לעובדי ומנהלי מחסן עצים לרכוש פלטות עץ איכותיות מאד בתעריפים מיוחדים. פלטות עץ פירוקים מספקות למשתמש את המסלול המוזל וגם האיכותי לעצים משובחים המוכנים לעבודה באופן מידי.

d
20201103_142153
DSC_8067